zondag 25 oktober 2009

Open kampioenschap Spijkenisse blijkt lady's day

In Spijkenisse deden 3 van onze jeugdspelers mee.
Lennard den Boer in groep 1 Sophia Thoma in groep 2 en Angelique Osinga in groep 3
We beginnen met groep 1 waar Lennard op zich een prima toernooi speelde en een score behaalde van 3 punten en een toernooi prestatie van 2033 en een 9de plaats.
Het toernooi was misschien nog beter gegaan als hij niet de man met de hamer was tegengekomen in de vorm van Michel de Wit! Lennard zei na afloop dat ik hem kapot had gespeelt! Zoals jullie zien doe ik alles voor de jeugd!
Dan groep 2 waar Sophia de sterren van de hemel speelde en maar liefst 6.5 uit 7 en een elo prestatie van.... 2199 en een 1e plaats!

foto van Ab Scheel


En een paar centjes die mooi zijn meegenomen. Helaas heeft zij niet de laatste ronde
kunnen winnen tegen Bob Hoos, maar zij zetten de strijd voort a.s. vrijdag bij onze club! Daar gaan zij een passagecup wedstrijd spelen!
Dan last but not least Angelique Osinga die bezig is om een spelcomputer bij mekaar te schaken!
foto van Ab Scheel

Angelique wist met 7 uit 7 beslag te leggen op de 1e plaats en een tpr van 2115, ik moet zeggen de partijen die ik deels heb kunnen volgen waren zeer acceptabel! De samenwerking met Hans van Calmthout lijkt nu al vruchten af te werpen!
Beide dames proficiat met jullie 1e plaats en volgend jaar een groep hoger?
Tot slot de link van het toernooi met de eindstanden:24e Open Schaakkampioenschap van Spijkenisse

10 opmerkingen:

André Coenen zei

Beide dames gefeliciteerd met jullie 1e plaats. Helaas was ik ziek waardoor ik niet aanwezig kon zijn.

PeterK zei

Klasse jongelui! Maar jullie maken Sneeuwwitje niet blij op deze manier hoor...alles maar blijven winnen steeds.

lennard zei

misschien lag het toch aan de partij in de avond ervoor tegen Daan Smit van Overschie. De heer Michel liet het me even duidelijk zien dat ik dat beetje energie eigenlijk wel nodig had.

Sneeuwwitje zei

Kijk PeterK, als die jeugdspelers maar blijven winnen, zijn ze mij zo voorbij op de ratinglijst. Als ik die TPR's ook nu weer zie, kan dat nooit lang duren :-(
1 van die jojo's zoals ik ze voor het gemak maar even noem (Julian v Overdam en Jan v Overdam) staat nog maar 1 punt achter me!

Anoniem zei

Dus binnenkort krijg jij les van die jojo op vrijdagavond ipv andersom :)

frank

Sneeuwwitje zei

Ik kan het nog sterker vertellen: Sophia, Jan en ik hebben al les gekregen van Julian! :-)

Anoniem zei

oh en daarom wint Jan nu van Julian :)

frank

Anoniem zei

aan "frank":

docendo discimus: door te onderwijzen leren wij (je blijft als leraar altijd ook leerling).

Frank & Sophia Thoma

Anoniem zei

Frank onbekend,dit is wel de eerste keer dat ik van julian heb gewonnen,en het was ook nog met geluk.

Jan jr zei

dat laatste berichtje was van mij :)