zaterdag 24 oktober 2009

Simultaan bij SV Hoeksche Waard

Eergisteren speelde ik na het toernooi in Gouda een simultaan in Numansdorp. Ik moest spelen tegen 16 tegenstanders, waarvan de besten ongeveer gelijk waren aan mijn speelsterkte. Tegenstanders mochten kiezen welke kleur ze wilden. Er waren niet teveel mensen, dus Angelique speelde ook tegen mij. Julian had vorig jaar ook hier een simultaan gegeven en 70% gehaald en een aantal dingen gezegd van hou niets in je zak en al gewaarschuwd dat mensen zouden overleggen enzo.
Op een gegeven moment stond het 3.5-0.5. Op dat moment had ik 1 stelling waar ik niet echt goed stond, 2 stellingen waar ik verloren stond en de rest stond ik gewonnen, iets beter of gelijk. Ik verloor op dat moment een partij waar ik gewonnen stond, doordat een stukoffer speelde wat nèt niet goed was door een tussenschaakje. 3.5-1.5. Het werd 5-2 en ik speelde 1 remise en het werd 5,5-3,5. Er waren nog 8 partijen over. Die van de voorzitter, Angelique, de wedstrijdleider en nog 5 mensen. Bij de wedstrijdleider offerde ik een stuk, wat hij niet aannam, waardoor ik een stuk won. Dit zette ik om in winst. Bij de voorzitter stond het remise, maar zag ik mat in 2 over het hoofd. Bij een iemand stond ik een kwal en 2 pionnen voor en op een gegeven moment gaf hij op. Om even over 12 waren de partijen van Angelique en nog 3 anderen bezig. Bij 1 van de anderen stond ik een kwaliteit en 3 pionnen voor, maar hij wilde doorspelen omdat hij niet voor jan joker was gekomen ofzo. Bij een ander won ik ook op een gegeven moment, de een na laatste werd remise. 10-5 en bij Angelique stond het voor haar toen best wel heel goed. Ik kon nog net met eeuwig schaak remise houden denk ik en zij bood al gelijk remise aan dus dat nam ik aan.
Ik vond het erg leuk om te doen, al moesten aan het einde allebei mijn benen worden afgehakt omdat ze zoveel pijn deden :). Het was een leerzame ervaring en ik ben blij dat ik het mocht doen want het is goed voor me en... (€) :D. Het is wel moeilijk, al die stellingen door elkaar te spelen. Ik heb 66% gehaald, dat is best wel goed vind ik.
Simultaan 22-10-2009

Sophia Thoma - Hoeksche Waard
score

1. Frans op de Beek 0
2. Cees v.d. Berg 1
3. Bas van Dijk 0.5
4. Walter van Dijk (w) 0,5
5. Martin van Bokkem(w) 1
6. Hans Brussaard 0
7. Jarek Kocuba 0
8. Angelique Osinga(w) 0.5
9. Rob Bedeaux 1
10.Piet van Oudheusden 0.5
11.Erwin Vink 0
12.Henk de Keijzer (w) 0
13.Aart Langerak 0
14.Adri Rombout 0
15.Cees v.d. Velden 0.5
16.Bart Vos 0

Sophia Thoma en André Osinga

1 opmerking:

André Coenen zei

Leuk verslagje, Sophia. 66% is zeker niet slecht.