zondag 11 oktober 2009

C/E koploper meesterklasse C

Afgelopen Zaterdag speelden Julian,Marco,Sophia en ik de NK jeugdclubcompetitie.
De eerste ronde speelden we tegen sv. leudal.

Als eerste was ik klaar.Ik speelde tegen Willem Suilen(1755).
In de opening won ik een pion en kwam in een eindspel,waarin ik een kwaliteit won.Mijn tegenstander gaf direct op.
Daarna won Marco van Jan Cox(1771)Het was een open stelling en Marco won 3 pionnen,tegen een koningsaanval.
Even leek het nog heel moeilijk voor hem te worden,maar toen offerde hij een kwaliteit en won heel snel.
Sophia speelde tegen Naomi de Ridder(1584).Zij kwam in een gewonnen eindspel maar speelde voor de zekerheid remise zodat de 2 matchpunten binnen waren.
Julian speelde tegen Ruud van Meegen(1875).Ook hij kwam in een gewonnen eindspel maar overzag een winst en het verzandde in remise.3-1.

In de pauze kocht Michel voor mij een kraslot.Ik won dankzij Roger Meng 2 euro en een gratis lot waar we weer 2 nieuwe loten van kochten maar helaas,geen winst.
Het was tijd voor de tweede ronde.

Wij speelden in de tweede ronde tegen onze grootste concurrent sv D4(gemiddeld 1950).

Ik speelde tegen Lars Vereggen(1872).Ik probeerde het centrum open te gooien,maar mijn tegenstander schoof het dicht.Hierdoor had ik wel een mooie open f-lijn en druk op pion f7.Ik had een combinatie waardoor de dame van mijn tegenstander f7 niet meer kon dekken en kwam binnen met mijn dame.Hierna won ik heel snel.
Julian speelde tegen Stefan Beukema(2015).Julian schoof zijn tegenstander langzaammaarzeker van het bord.Hij maakt een vrijpion die te sterk was voor zijn tegenstanders verdediging.Sophia speelde tegen Maarten de Vleeschauwer(1698).Zij kwam slecht uit de opening,en kwam in een eindspel met een pion achter.Sophia vocht zich terug en hield het eindspel nog remise.Hierdoor was de overwinning binnen,en kon Marco vrijuit spelen tegen Eva Baekelant(1980).Hij stond heel erg goed,maar zijn tegenstander hield het toch nog remise.3-1!

Aan het einde hebben we met het team in een restaurant gegeten.

We staan nu eerste in het klassement.De volgende ronde moeten we tegen de Toren,zwakker dan D4 maar toch zeker geen makkie.Voor alle uitslagen klik hier

Jan Overdam

2 opmerkingen:

Jan T. zei

Leuk stukje Jan. 4 uit 4 is ook niet mis :-)
Als jullie alles blijven winnen loopt het vast goed af!
Sterkte met de komende wedstrijden.

Si Tumbuk zei

Mensen, gefeliciteerd! Voor mij persoonlijk is de overwinning op D4pikant omdat mijn nichtje daar speelt. Zij en mijn broer hebben natuurlijk hun mond vol over het talententeam van D4, maar van Charlois Europoort hadden ze nog nooit gehoord! Om dat ze bijna net zo'n grote bek hebben als ik, kun je je voorstellen hoe het er tijdens familiebijeenkomsten aan toe gaat. Mijn broer is net lang genoeg de puberteit voorbij om mij te laten uitpraten als ik jullie verdedig, maar hij is net zo'n slechte acteur als ik en een blik van medelijden kan hij tijdens dergelijke discussies nooit geheel verbergen.
Dankzij jullie zal ik tijdens het kerstdiner het eten weer door mijn strot kunnen krijgen. Ik zal mijn nichtje overtuigen dat ze naar het komende jeugdtoernooi te komen, al zal ik haar wel een beetje moeten trainen om de familie-eer te redden. Hopelijk gaat blijken dat ze wat meer aanleg heeft voor het spel dan ikzelf...