vrijdag 23 oktober 2009

Schaken overdag in Gouda


Schaken overdag toernooi

Gisteren was het schaken overdag toernooi in Gouda (Messemaker). Jan en Julian zaten met 4 andere sterke spelers in groep 1. Ik speelde in groep 2, o.a. met Naomi Snikkers. Jan en Julian moesten gelijk in de 1e ronde tegen elkaar. Verassend won Jan dit. Ik hoorde dat Julian eerst gewonnen stond, toen een stuk weggaf, waardoor het remise stond en op het einde nog een stuk weggaf. Ik moest ook gelijk de eerste ronde tegen Naomi. Ik won 2 stukken tegen een toren en dit werd een loperpaar met vrijpion. Dat was niet meer te houden. Gewonnen.
Verder ging alles bij ons goed: Jan en ik wonnen alles, maar Jan maakte de laatste ronde remise, beiden waren 1e geworden!. Julian had na de verliespartij nog 1 remise en werd 2e. Naomi uit mijn groep werd op die manier ook 2e. Vele jeugdspelers uit andere groepen werden ook 1e, toch grappig.
Je kon prijzen kiezen, Jan had natuurlijk de 1e keus: een dik schaakboek van New in Chess van 60 jaar oud. Ik koos voor chocola (dat was te verwachten xD) en Julian een fles wijn, ook te verwachten ;).

Sophia

Foto: Ab Scheel, toernooisite: www.messemaker-1847.nl/sot2009/

6 opmerkingen:

André Coenen zei

Gefeliciteerd Jan en Sophia met jullie eerste plaats. En Sophia hoe heb je het gedaan met de simultaan?

PeterK zei

Klasse, mooi gedaan allemaal!

Sneeuwwitje zei

Altijd maar dat winnen, het lijkt wel een sprookje. Maar waarom moet dat nou. Gun een ander ook een prijsje :-)

Jan jr zei

Maar ze werken niet mee,Sneeuwwitje!

sophia zei

bedankt!, haha ja idd ze werken niet mee...
verslagje van de simultaan komt nog ik heb gestuurd alleen andré osinga moet er nog standen in verwerken, daarom duurt het waarschijnlijk wat langer dan deze.


(@ coenen,
kappen - je weet wat en waarom.)

André Coenen zei

Ik wacht in spanning af naar je verslag + standen, Sophia.