zondag 11 oktober 2009

Verslag Inventi Jeugdtoernooi.

op 19,20 en 21 september werd het inventi Jeugdtoernooi gehouden gelijktijdig met het grootmeestertoernooi.Het was een gesloten toernooi met 10 deelnemers uit Frankrijk,Belgie,Nederland,Groot Brittanie en Duitsland.Op zaterdag werden 5 ronden gespeeld,op zondag 4.Het toernooi werd gehouden in Antwerpen.De nacht van zaterdag op zondag sliepen alle deelnemers in gastgezinnen.Ik was 2e geplaatst en het speeltempo was 25 min. pppp

Op zaterdagochtend kwam ik aan,net als alle andere deelnemers.Na een korte opening begon de 1e ronde.Ik moest tegen Samuel Franklin(15 jaar)uit Groot Britannie.Ik won nadat ik eerst wat slechter stond.De 2e ronde moest ik tegen Sven Titgemeyer uit Duitsland(14 jaar).Ik stond al vrij snel heel goed en won ook materiaal.Echter in tijdnood had hij nog eeuwig schaak;remise.De 3e ronde tegen Lennart Falter(13 jaar) eveneens uit Duitsland.Ik maakte in de opening al vrij snel een fout en verloor.De 4e ronde tegen de andere Nederlandse deelnemer die ik goed kende,Zyon Kollen(14 jaar).Hij deed het tot nu toe perfect met 3 uit 3.Het werd een scherpe partij met een aanval voor mij,maar op het kritieke moment zette ik niet scherp genoeg voort en dat gaf hem de kans op een winnend stukoffer.1.5 uit 4.Slechte start.De laatste ronde van de zaterdag tegen Lisa Lagaert(13 jaar)uit Belgie.Deze partij won ik vrij makkelijk.In de avond ging ik met mijn gastgezin(Walter Tonoli en Mieke Baeke)eten in Antwerpen en `s avonds zwemmen in hun zwembad.De volgende dag moest ik weer eens een eindsprint maken om nog een beetje een hoge klassering te halen.De 6e ronde tegen Sathyanandha(15 jaar) uit Engeland.In een potremise stelling met nog beide 15 sec. op de klok truc te hij me.2.5 uit 6.Nu moest ik echt 3 uit 3 halen.De volgende ronde tegen Benjamin Feryn(14 jaar) uit Frankrijk.Deze won ik na een positionele partij.De volgende ronde tegen Eva Baekelant(14 jaar) uit Belgiƫ.Na een scherpe opening won ik een kwaliteit en de partij,Toen was er een fotoshoot met een grootmeester.Ik stond op de foto met GM Sutovsky uit Israel.Toen de laatste ronde.Ik moest tegen Elsa Pivard(14 jaar) uit Frankrijk.Deze won ik ook,zodat ik toch nog op een gedeelde 4e plek terechtkwam.De andere Nederlandse deelnemer werd gedeeld toernooiwinnaar met Samuel Franklin.Het was een heel leuk toernooi ondanks het slechte resultaat.
Julian

1 opmerking:

1 van de 7 dwergen zei

Soms zit het mee, soms zit het tegen. 'T is maar een spelletje. Meedoen is belangrijker dan winnen. Jammer, volgende keer beter. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Snik!