zondag 28 juni 2009

Laatste avond jeugdtraining 2008/2009

Op de laatste avond van de jeugdtraining 2008/2009 kregen enkele jeugdspelers nog de kans om een officieel papiertje te behalen. De opgaven waren niet makkelijk, het was een broeierige avond en de examenstress speelde ook een rol. Desondanks zijn er een paar jongelui geslaagd, waarvoor onze felicitaties! De anderen hoeven niet te treuren, volgend jaar pakken we de draad gewoon weer op! In een ander stukje meer hierover.
Daarnaast werd er voor de liefhebbers een snelschaaktoernooitje gehouden. Uit de groep die Michel normaal les geeft deden vier spelers mee, te weten: Angelique, Robin, Wang en Jonathan. Uit de groep die ik (Dick) les geef was iedereen aanwezig: Sophia, Jan en Julian. Ik speelde zelf ook mee, om de groep ‘even’ te maken.
Het leek Michel en mij leuk om de laatste avond iets afwijkends te doen, mijn groep had ook al eerder aangegeven graag te gaan snelschaken. Het is natuurlijk ook leuk om de groepen af en toe te mengen. Om de strijd iets eerlijker te maken gezien het krachtsverschil, kreeg de zwakkere groep 5 minuten per persoon per partij en de sterkere 3 minuten.
Nadat Julian alle officiƫle toernooifuncties had gekregen (toernooidirecteur, wedstrijdleider etc.) kon het toernooi beginnen!
Julian pakte zelf van het begin af aan de leiding en stond deze niet meer af! Wang zorgde voor de meest opmerkelijke uitslag hij won namelijk van …...mij! GRRRRRRR^%#@$@%#
Zijn paarden bezorgden mij nachtmerries. Okay mensen, nu niet allemaal in de pen klimmen en schrijven dat die uitslag helemaal niet opmerkelijk was (of iets dergelijks).
De eindstand:
Julian! Hij krijgt de titel: 26th June Blitz Tournament Champion, aldus de toernooidirecteur.
Dick
Jan
Sophia
Wang
Robin
Angelique
Jonathan
Al met al was dit een leuke afsluiting van het lesseizoen. Bovendien een beetje trainen in snelschaken kan nooit kwaad!
Hopelijk zijn jullie volgend jaar weer allemaal aanwezig!

Dick de Wit

Geen opmerkingen: