zondag 14 juni 2009

Erasmiaans Gymnasium kampioen van Nederland!


Afgelopen zaterdag speelden wij de finale van het Nk voor scholen. Toen wij daaraankwamen, hoorden wij dat het Driestar college zich had afgemeld voor de finale omdat ze bijna allemaal niet konden komen! Na enig overleg tussen de teamleiders werd er voor het huttonsysteem gekozen.
Dat betekent dat het op bord punten ging. de borden 1 en 2 spelen tegen de andere borden 1 en 2 en de borden 3 en 4 tegen de andere borden 3 en 4. De eerste ronde moest Julian tegen Benjamin van de Woude. Hij kreeg een mooie konings aanval via de manoeuvre a5,Ta6,Th6 en won! Ik speelde tegen Kevin Bruggenman.Ik won al snel een pion maar kon er niet doorkomen.
Nadat ik een pion terug offerde en de Dames van het bord gingen kreeg ik een gewonnen pionnen eindspel! Sophia speelde tegen Frederike Klopstra. De koning van Frederike werd naar voren gedwongen en door stukkenspel van Sophia won zij een kwaliteit en de partij!Thomas verloor al snel een stuk en de partij.
Ronde 2: Julian met wit tegen Myrre Hortensius. Hij won met een mooie combinatie een pion en schoof het daarna netjes uit! Ik met zwart tegen Benjamin van de Woude. Een partij waarvan je maag samenkromp zo spannend als het was! De witte stukken kwamen als aasgieren naar binnen, maar ik wist ze tegen te houden en ondertussen 2 pionnen te winnen.Helaas werd het eindspel onverhoopt in remise. Sophia won een spannende partij van Mats van Lit en Thomas verloor helaas na eerst goed te hebben gestaan!
De laatste ronde dan: Julian won snel van Kevin Bruggenman en ik volgde zijn voorbeeld met een even snelle overwinning.En wederom stond Thomas goed en ook hier ging het mis.
Sophia tenslotte won van Daniel Borkent en daarmee sloeg ze 2 vliegen in 1 klap, want we werden door deze overwinning kampioen en zij werd topscorer met 9 ui 9!!!!

Jan jr

(foto:toernooisite)
Zie voor meer info: nkscholen.schaakbond.nl/

7 opmerkingen:

Meneer Perkt zei

Klasse! Gefeliciteerd! Knap van Sophia ook.

André Coenen zei

Van harte gefeliciteerd allemaal! Ook knap van Sophia dat ze al haar partijen wist te winnen.

Sneeuwwitje zei

Gefeliciteerd hoor! Maar misschien moet Thomas ook lid worden van C/E en wat jeugdlessen volgen?!
Sophia, 9 uit 9 is toch wel een klein beetje overdreven vind je niet?

Gerrit Boer zei

Gelukgewenst met dit fantastische resultaat. Verder heb ik genoten van de berichtgeving. Vlot geplaatst, niet te lang, niet te kort. Boeiend. Volgend jaar weer? Want de C/E'ers, die de punten scoorden, zitten dan nog steeds in de onderbouw. En daarna halen jullie met gemak het kampioenschap van de bovenbouw binnen, al zal dat nog een jaartje zonder Jan jr. moeten.

Julian zei

beste Gerrit,

allereerst bedankt voor je reactie,maar volgend jaar zitten Sophia en ik al in de bovenbouw maar ik denk dat Jan en Thomas dan bij ons blijven en ook in de bovenbouw gaan spelen.

Julian

Anoniem zei

Kunnen jullie niet gewoon een jaartje blijven zitten?

Si Tumbuk zei

Noemen jullie de derde klas tegenwoordig al bovenbouw of slaan jullie die derde klas gewoon over?

In ieder geval gefeliciteerd met dit geweldige resultaat! We zijn trots op jullie en daarnaast verdienen jullie inderdaad een compliment voor jullie mooie verslaglegging.