zaterdag 9 mei 2009

Jan van Overdam stelt zichzelf voor!

Hallo allemaal!
Een tijdje geleden (ik weet niet eens meer hoe lang geleden!) werd mij gevraagd om een stukje te schrijven voor op de jeugdsite. Al die tijd had ik daar geen zin in, maar nu heb ik het dan toch gedaan.
Naam: Jan van Overdam (jr.)
Geboortedatum:24-12-1996
Hobby’s: Schaken en aikido
School: Erasmiaans gymnasium (leukste vakken: gym en tekenen, stomste vakken Engels en Frans)
Leeftijd: 12 jaar
Favoriete boek: Reis door de nacht
Favoriete film: Troy
Lievelingsmuziek: Jazz
Lievelingseten: Pasta met tonijn
Favoriete schaakspeler: Emmanuel Lasker
Ik heb 3 broers: Julian, Luc en David. Mijn vader schaakt ook. Ik heb een paar jaar op pianoles gezeten. Nu zit ik ongeveer een jaar op aikido. Verder vind ik het leuk om voetbal te kijken en ook om voor de lol te voetballen.
Mijn schaakgeschiedenis is eigenlijk hetzelfde gegaan als Julian al eerder heeft beschreven op de jeugdsite, alleen ik heb mijzelf leren schaken met lego-chess. Ik ben ook nog persoonlijke trainer geweest, van Julian! Ik was ongeveer 6 of 7 jaar toen ik begon met schaken.
Bij Charlois Europoort krijg ik elke vrijdag les van Dick de Wit, verder krijg ik nog een paar maal per jaar les van John van der Wiel.
Beste successen:
Nederlands kampioen in de G
Nederlands kampioen rapid
Schoolschaakkampioen t/m 13 jaar
2x Nederlands kampioen teamschaak
3x eerste pk-D (Julian deed 2x mee!)
LCT 2007 1e prijs groep B
Mijn ergste schaakgebeurtenis is dat ik gedeeld eerste werd bij de PK-pupillendag en dat ik daarna niet naar het NK mocht omdat ik te jong was!
Mijn doel is om ooit met mijn rating boven de 2500 te komen, maar ik wil van schaken niet mijn beroep maken. Later wil ik huisarts worden en eventueel de praktijk van mijn vader overnemen.

10 opmerkingen:

Sophia zei

ahhh wat een leuke foto!! xD die leukste vakken zijn dan ook precies de vakken waarvoor je niets hoeft te doen??? :D
njah leuk stukje!! (Ik moet ook maar eens beginnen...:s)
doeiii
sophiaaaa

jan jr zei

Ik vind gym leuk omdat ik van sporten houd,maar andere vakken vind ik ook leuk.

PeterK zei

Wat voor soort jazz moet ik aan denken Jan?

Jan jr zei

Eigenlijk bedoel ik blues,omdat ik dat ook speel op de piano,maar ik kon even niet op de naam komen

Si Tumbuk zei

Ik weet waarom Lasker Jans favoriete schaker is! Is er nog iemand anders die het weet?

PeterK zei

Lasker bestudeerde (bijna) nooit openingen en speelde vaak met opzet vreemde (mindere) zetten om zijn tegenstander in verwarring te brengen. Lijkt een beetje op de stijl van Jan...

Carel zei

Omdat die ook een naamgenoot had die kon schaken?

jan jr zei

Dat is een reden PeterK,maar er is nog een andere reden. RARARARARARAR
ARARARARARARARARARARARARARARARARARA

Sneeuwwitje zei

Happy Birthday

jan jr zei

GRRRRRRRRRRRR

p.s moet ik mijzelf nu brievenbus noemen?