vrijdag 17 september 2010

Ouderwets zweten in de groene hel!

Wegens gebrek aan een verslag van onze kant neem ik deze maar voor mijn rekening.
We waren ietwat vroeg begonnen aan wat een spannende avond werd. Om iets over 7-en werden de klokken aangezet en werd er op elk bord geknokt voor de punten. Het stof van de afgelopen zomer was nog niet verdwenen of we hadden een lastige avond tegen het sterke Messemaker. Omdat ik zelf druk bezig was met mijn eigen partij heb ik weinig mee kunnen krijgen van mijn teamgenoten. Toch kreeg ik mee dat Angelique een pion voor kwam te staan maar werd later op de avond afgetroefd door een sterk spelende Jelle. Nancy speelde tegen een oude bekende, namelijk Alejandro Acuna. Deze wist een manier te vinden die heel erg leek op betonschaak. Toen ik mijn eerste rondje maakte was ik eigenlijk al heel snel doorgelopen, het deed mij meteen denken aan Sascha die zich er waarschijnlijk als een stormram doorheen zou offeren. Nancy deed het (gelukkig) een stuk rustiger en wist een pion te winnen maar dit bleek niet voldoende te zijn. Een halfje dus. Maurice speelde een c3 siciliaan waarin de volgorde even zijn wensen overliet. Dit leverde een groots spektakel op waarin Maurice moordlustig op zoek ging naar een zwak punt in de verdediging van Wouter. Deze wist hem zeer vaardig af te slaan en Maurice een stuk te ontfrutselen. Gelukkig voor ons gaf Wouter dit in de tijdnoodfase weer weg en kon Maurice vaardig winnen. Dan ik zelf nog. Ik speelde tegen jongeling Bernard Evengroen. In de afruilvariant van het Frans kreeg ik een licht voordeel die ik naar mijn inzicht moeilijk kon uitbuiten. In een moeilijke stelling begon ik aan diverse offers te denken รก la Sascha wat veel tijd kostte. Uiteindelijk besloot ik op gevoel een stukoffer te plaatsen wat een beetje ongelukkig werd verdedigt. In de analyse bleek ook dat dit stukoffer incorrect was! Door gebrek aan tijd kon Bernard de stelling niet goed doorrekenen waardoor ik een punt kreeg. Toch complimenten voor Bernard die de laatste tijd toch hard voorruit is gegaan! Een benauwde 2,5 – 1,5 overwinning dus in de groene hel, een mooi begin van het seizoen!

Lennard

2 opmerkingen:

Sneeuwwitje zei

Goed verslag, lekker leesbaar. Gefeliciteerd met het behaalde resultaat!

Sascha zei

Een prima begin. Paul Motwani heeft zijn invloed al op Lennard :).

Ga zo door boys and girls