maandag 6 oktober 2008

Verslag van Sophia Thoma in E.K. Montenegro


Het was dit keer een veel grotere delegatie als de vorige keer, wel 35 spelers! Het was heel leuk in Montenegro. Een mooi bergachtig land met een blauwe zee, waar we altijd in konden zwemmen. Er waren ook leuke souvernirwinkeltjes, daar gingen we ook best vaak heen. Op de eerste dag zijn we het stadje in geweest (de bikkels - waarbij ik hoor- deden dat, de rest was bang voor de regen) en op de rustdag zijn we met een bootje naar Kator geweest, een oude stad, met een stadje eronder. Hierna gingen wij naar een strand.We kwamen natuurlijk voor het schaken. Er was een vast schema: 9 uur ontbijten, 10 uur voorbereiden, hierna iets leuks doen zoals Dalmuttiƫn, om half 1 lunchen, om kwart over 2 verzamelen, om half 3 naar de speelzaal. Om 3 uur: Schaken!!!! Na de partij ging je meestal direct analyseren, en dan lopend, of voor de koukleumen met de bus naar het hotel, eten, en dan voetballen of een spelletje doen of op internet gaan, en dan slapen. Over het toernooi zelf ben ik met mijn 50% score maar een beetje tevreden. Mijn trainer en pappa denken daar anders over. Dolf zegt dat het toernooi weer veel aanknopingspunten biedt voor verdere trainingen. Ik vind dat ik hele goede partijen heb gespeeld, maar ook wel mindere.


Speel een partij van Sophia van het EK na!

Geen opmerkingen: