dinsdag 14 oktober 2008

Short bedwongen!

Afgelopen zondag mocht ik aantreden in een simultaan tegen short.Dat hebben mensen van de schaakclub Brussel voor mij geregeld en ik ben hen daarvoor zeer dankbaar.De simultaan was in het Belgische plaatsje Leuven.Er waren 29 Belgische kinderen en 1 Nederlander en dat was ik.We speelden op een hele mooie locatie.Short won algauw tegen een aantal kinderen.Ik vond dat ik vrij goed uit de opening kwam en ik won een pion.Maar short had wel compensatie middels een verzwakte koningstelling van mij.Maar ik kon het vrij goed verdedigen en ik stond best wel goed.Toen had ik een zet kunnen doen die gelijk won.Die deed ik niet maar ik zette eeuwig schaak.Remise dus,En de rest van de kinderen hadden helaas verloren.Het was een hele leuke dag.En ik ben blij,ondanks die gemiste winkans,dat ik toch nog remise heb behaald!







Julian

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik lees dit bericht nu pas, maar het blijft mooi, een remise tegen een topgrootmeester. Misschien was hij vroeger sterker dan nu, maar dat gebeurt bij meer spelers...
En, een volgende keer win je gewoon!

Anoniem zei

Mooi resultaat, waar is je partij?