vrijdag 4 juni 2010

jcc AB: ronde 3

Verslag van de 3e ronde van het jeugdteam.
We hebben van tevoren afgesproken dat we om beurten een een verslag schrijven.Nu is het mijn beurt. Zoals je vaak ziet heb je dan de langste partij. Bord 1: Lennard speelde Jan Pieter de Vries. Hij had op een gegeven moment een triple pion. Iets wat je niet vaak ziet bij jeugdwedstrijden. Het voordeel van een triple pion is dat je open lijnen krijgt,waar hij van kon profiteren en won. Aan bord 2 speelde Maurice Manoch tegen Nancy Kirana. Hij offerde in het middenspel een kwaliteit voor aanval. Jammer voor hem zette de aanval niet door en verloor. Zelf speelde ik aan bord 3 tegen Sofya Blanter. In het middenspel won ik een kwaliteit. Ik kwam in tijdnood waardoor ik de winst heb gemist.In de uitvluggerfase kreeg ik 3x dezelfde stelling op het bord dus remise. Op bord 4 speelde Thomas een franse opening, waarbij zijn tegenstander snel afweek van de theorie. hierdoor raakte thomas de draad kwijt en verloor.
Helaas hebben we deze wedstrijd verloren met 2,5 - 1,5

vanavond spelen we tegen bobby fischer!!

voor de goede inmiddels is bekend geworden dat TWEE teams zich plaatsen voor de promotieklasse van volgend seizoen
A
ngelique

Geen opmerkingen: