zondag 14 september 2008

Jeugd succesvol bij SIOM toernooi Gouda


Hier een verslagje van Angelique
Ik speelde bij de jeugd in de C categorie, waar zeven deelnemers waren.
De 1e partij speelde ik tegen Steyn de Lange, de partij ging gelijk op, maar door een combinatie won ik een toren, waarna hij gelijk opgaf. De 2e partij speelde ik tegen mijn concurrent Daniël Zevenhuizen. Het was voor beiden een moeilijke partij, waarbij ik het paard eindspel verkeerd heb behandeld, dus verloor. De derde ronde was ik vrij. Daniël verloor deze ronde waardoor wij op gelijke hoogte kwamen. De 4e ronde moest ik tegen Ritesh Moelchand, waar Daniël van verloor, dus ik was gewaarschuwd. Het liep in de opening goed, want hij liep in een penning. De 5e ronde speelde ik tegen Steven de Wilde. In deze partij was het beslissend dat ik een vrijpion had gecreëerd waarvoor hij een toren moest geven. In de 6e ronde speelde ik tegen Melissa Mooyenkind. Ze kon het mat niet meer verdedigen. De laatste partij speelde ik tegen Frank Verhagen. In het middenspel gaf hij een dame weg, waardoor het voor mij niet moeilijk meer was om te winnen. Mijn score is 5 uit 6, want de vrije ronde telde niet mee. Hierdoor eindigde ik gelijk met Daniël, maar hij werd 1e door een betere SB score.
De D categorie werd gewonnen door Robin Lecomte
Voor eindstanden en foto’s zie: www.r-s-b.nl
In het seizoen 2008/2009 worden in de regio Rotterdam 4 jeugd grand prix toernooien georganiseerd en wel door de verenigingen Messemaker, Krimpen a/d IJssel, Spijkenisse en Pionier Hellevoetsluis. Zaterdag 6 september was het de beurt aan Messemaker.

Geen opmerkingen: