woensdag 23 december 2009

JEUGDTEAM NEDERLANDS KAMPIOEN!

Op 19 december speelden wij de laatste ronden van de jeugdclubcompetitie.
Ondanks het weer zijn wij daar toch op tijd en heel aangekomen.
In de zevende ronde traden wij aan tegen Sneek.


Sophia speelde tegen Fekjan de Boer.Dit was echt geen partij voor haar.

ik speelde tegen Selwin Keuning(1492).In de opening stond ik al gewonnen, door de zeer zwakke zwarte velden in mijn tegenstanders verdediging.met een combinatie won ik vervolgens

Marco speelde tegen Jouke Bakker(1710).In de opening verloor hij een pion, maar had wel veel compensatie.Door een combinatie van Marco won hij ook.

Julian speelde tegen Nick Bijlsma(2113).Julian stond de gehele partij beter, maar in het eindspel kon hij niet meer winnen.31/2- 1/2

Ondanks het koude weer werden wij in de pauze toch warm gehouden doordat er vlakbij gratis chocomel werd uitgedeeld.In de laatste ronde waren wij nog niet zeker kampioen, want D4 had de vorige partij ook gewonnen met 31/2-1/2.en we stonden maar een half bordpuntje voor.Gelijkspel was dus waarschijnlijk niet voldoende.

Julian speelde tegen Ivo maris(2015).Julian stond naar ik meen niet heel erg goed, maar hij bood al snel remise aan waarschijnlijk omdat hij zag dat de andere drie borden al gewonnen stonden.Zijn tegenstander nam dit aan.

hierna wonnen de laatste drie borden snel.
Marco won van Frank van der Werrf(1766), Ik won van Gertjan Haan(1456), en Sophia won van Kenneth Muller(1419).Dit betekende dat het kampioenschap binnen was!D4 speelde trouwens de laatste ronde gelijk, waardoor wij met 2 matchpunten verschil wonnen.Ondanks een uitglijder tegen de Toren een zeer geslaagd toernooi.Sinds de eerste keer na1984 is Charlois kampioen geworden.Het werd weer eens tijd!

Jan van Ovedram Jr

5 opmerkingen:

van 1998 tot 1783 en weer terug ? zei

Machtig mooie prestatie , laat de champagne maar knallen !
Hans v Calmthout

Si Tumbuk zei

Mensen, van harte gefeliciteerd! Ik kan met opgeheven hoofd naar de familiebijeenkomst gaan (kerst). Nu nog maar zien of mijn broer durft te komen (mijn nichtje is lad van D4).

Sneeuwwitje zei

Leuk verslag Jan. Mooie prestatie van het team :-) Hier is de eindstand te vinden: http://www.schaakbond.nl/jeugd/jeugdclubcompetitie/2009-2010/stand/meesterklassec en hier de individuele scores: http://www.schaakbond.nl/jeugd/jeugdclubcompetitie/2009-2010/individueel/meesterklassec

Jan Jr zei

(verbetering)op de schaakbondsite staat dat ik heb verloren van noud lentjes, maar die dag was ik er niet:)

Michel Garceran zei

Gefeliciteerd, kampioenen!!!
Leuk dat er eindelijk opvolgers zijn van "mijn" jeugdteam 1984! Ga zo door!!!!

Michel Garceran

Ps. Ook jij gefeliciteerd, Michel! Knap werk....